Tyto stránky jsou určeny výhradně pro odbornou zdravotnickou veřejnost


Volbou "Ano, jsem zdravotník" potvrzujete, že jste odborný zdravotnický pracovník dle zákona č. 40/1995 Sb. a současně udělujete Souhlas se zpracováním osobních údajů a Souhlas se zásadami používání cookies, které jsou pro přístup na tyto stránky nezbytné.


MenuMENU

×

Chci dostávat novinky

Myslím to s vámi dobře

Fejeton Milana Kvapila


 

Tyto tři důležité informace o diagnóze potřebujete vědět.

Neobejdete se bez informací o skvělém glibidiamidu!

Nevíte si rady? Efekt nového tripletkretinu vás oslní.

Budete uneseni účinkem gigagliflozinu u svých pacientů.

Nemůžete nezkusit využít vlastností futurogliptinu.

Je to možné, že jste ještě nepředepsali metaformin?

Budete chtít galaglinid. Překvapí vás!

Musíte znát vše o maxiglitazonu!

Tohle si nemůžete nechat ujít: senzaglutid je tu!

Jste zvědaví, jak vašim pacientům pomůže inzulínový contralog?

Jistě potřebujete pomoci. Neváhejte, milisekundmonitoring je tu!

Budete šťastní, starosti za vás vyřeší nový MaxiMed T111, T603 či T815!

Chcete vědět, proč všichni předepisují Quasimodosensor?

 

Hesla mají své kouzlo, to nepopřete. Jistěže, pro někoho negativní, ale pro většinu, ruku na srdce, pozitivní. Vždyť k nám promlouvají laskavě (většinou), hladí naši duši, ponoukají naši zvědavost a ubezpečují nás o naší jedinečnosti, která se nerozpouští v pocitu sounáležitosti s naším velkým a důležitým kmenem. K dokonalosti dovedená struktura a tvorba hesel expanduje z reklamy sprosté (například na prací prostředky) i do oblastí vyhrazených reklamě uměřeně aristokratické, tudíž akademiky přijatelné. Jejich architektonika je ale vždy stejná. Ctí principy: krátce, emočně, podsouvavě.

Že jste si toho ještě ve vědeckých časopisech nevšimli? Zatím, zdůrazňuji zatím, je patrný jenom trend. Jedno písmenko, jedno slovíčko se tu a tam objeví. Doposud plíživě prozkoumává volnou niku, kterou se chystá zabrat. Zkouší, jestli se budou konzumenti vědeckých článků bránit. Připravuje si taktiku a strategii. Neubráníme se však, protože ve chvíli, kdy zjistíme, že je tu, mezi námi, tak bude na obranu pozdě.

To nás čeká. Při čtení a studiu vědeckých publikací budeme muset nejen rozpoznávat „ohýbání“ statistiky interpretací, ale také odolávat emoční tsunami, které na nás budou vrhat PR agentury zastupující zájmy vlastních produktů.

Na druhou stranu, proč se bránit, když je cesta narýsovaná a výsledek nevyhnutelný? Vždyť máme společné cíle: vždy a jenom blaho pacientů.

 

Váš

Milan Kvapil

 

Poznámky


Hesla jsou jednou ze základních ingrediencí pro budování naší diabetologické říše. Ještě potřebujeme rituál a symbol. Ideologie není až tak zase moc důležitá, trvalou mentální masáží dosáhneme toho, že po jejím vlastním obsahu se nebude pídit nikdo.